štvrtok 24. novembra 2016

muzikál: ANGELIKA

Popravde, nikdy som nebola fanúšička série o Angelike. Ale asi ide o to, že keď je niečo tak notoricky známe a tak často to v TV opakujú, tak vôbec nemáte chuť pozrieť si to – hlavne, keď za tie roky kde tu zbadáte stred, koniec, či nejakú 20tu minútu xD a nikdy nie celú Angeliku. Ale kamarátka BB fanúšik je a tak nejako celkom neplánovane som sa vďaka nej myslím že v pondelok dozvedela, že v stredu teda idem na český muzikál Angelika. Nebránila som sa. A dobre som urobila.
Predstavenie prebiehalo na Zimnom Štadióne Ondreja Nepelu a znova musím vyjadriť svoju vďačnosť BB za vstupenku, pretože už aj miesto bolo dosť zvláštne na to, aby som vedela, že to bude minimálne pozoruhodný večer. V úlohe Angeliky sa predstavila Kamila Nývltová a jej osudová láska Joffrey de Peyrac bol Josef Vojtek. Áno, ten z Kabátu :D. Čo ma najprv mimoriadne prekvapilo, ale čím viac som ho sledovala a hlavne počúvala ten jeho charakteristický chraplák, tým viac mi do úlohy postaršieho, životom ošľahaného, zjazveného de Peyraca sedel!
Za života som bola asi iba na dvoch muzikáloch (Osem žien a Báthoryčka), ale až Angelika sa vyníma tým, že v nej bolo ozaj minimálne hovorového slova, takmer celý príbeh sa súvislo prespieval. Sprvu ma to prekvapilo asi rovnako ako Josef Vojtek, ale postupne som sa s priebehom zžila a vychutnávala si to. Že hudbu robil robil pan Discopříběh Michal David, to bolo znateľné – niektoré piesne boli vskutku veľmi živé a kráľovská „Ne a ne, a pořád říka ne“ bola takmer až rocková. Ale veľmi zábavná!
Na druhej strane milostné piesne aj v kombinácii s prekrásnymi honosnými kostýmami (trblietkyyyyyyy) predstavovali takmer až gýčovitú romantiku na javisku, ale to nemyslím ako čosi negatívne. Je to predsa Angelika! Áno, trochu gýčovitý romantický príbeh od nej očakávame, nie?
Úplne najviac sa mi páčila pieseň „Den jako Den“. A tak celkovo, časť kde bola Angelika unesená až do ďalekej Perzie sa mi čo do scény, hudby a atmosféry pozdávala najvýraznejšie.
Predstavenie trvalo takmer tri hodiny a okrem ústrednej dvojice a vtipného kráľa si publikum jednoznačne získal aj dlhovlasý a hriešne pozerateľný Nikolas xD. Ak by som mala spomenúť nejaké negatívum, tak zo začiatku mi tam nesedela záhadná postava v závoji, ktorá popri príbehu predstavovala samotnú herečku Michele Mercier, ale ku koncu už som ju celkom prijala. Celkom určite sa mi však vôbec nepáčila akože vtipná dvojica hercov, ktorá očividne vypĺňala čas na prezliekanie. Ich vtipy by nemuseli vyznieť zle, len keby neboli nasilu tak veľmi súčasné, čo sa vôbec nehodilo.
No a potom, ľudia sú zvieratá :D, prepáčte, ale štvrtina sály prišla po začiatku predstavenia (a to sa začiatok oneskoril) a evidentne sa niektorí domnievajú, že za to, že nesedia v Národnom Divadle, môžu sem tam popiskovať a vyhukovať. Škoda reči.
Angeliku recenzie veľmi nešetrili, ale kritikmi by som sa veľmi neriadila, podľa mňa miestami až veľkolepá Angelika je pre diváka skvelý zážitok. Keď sa už po klaňaní herci opäť vrátili na javisko a podávali si mikrofón, aby každý znova zaspieval časť z nejakej výraznejšej piesne a vytvorili celkom zaujímavý mix, zaručili že diváci odchádzali s naozaj dobrou náladou. (Až na tú tetu, ktorá odišla hneď na začiatku so záchranármi, keďže jej prišlo akosi nevoľno.... ale vďakabohu, odchádzala po svojich).
Keď sme s BB odchádzali, veru som si aj hovorila, že prečo ja som si tú Angeliku nikdy súvislo nepozrela, veď to je celkom pekný príbeh :D. Možno jej dám ešte šancu. A som rada, že som mohla vzhliadnuť niečo, čo bolo zatiaľ na Slovensku iba raz. :)




Obr.
http://www.informuji.cz/

2 komentáre:

  1. Ja by som na ten muzikál išla už len kvôli Vojtekovi :D Mám ho náhodou celkom rada, Kabát si raz za čas vypočujem, keď mám náladu :D
    Ale inak celkovo musím priznať, že som vlastne na nejakom takomto väčšom muzikále nebola, aj keď som vždy chcela...len akosi ma vždy odradila tá cena a predtým dávnejšie aj cestovanie, keďže len na jeden večer. Ja som vždy túžila inak vidieť Draculu, to bol taký môj muzikálový sen :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Bože, ani nehovor!!! Ja tak ľutujem, že som si nechala ujsť Draculu!!!!!

      Odstrániť